ngawurrrr

aku hanya manusia yang hidup di negri kaya ini....
hidupku sederhana tak tau urusan pemerintahan yang mereka perintah...
aku hanya mencari kehidupanku...
aku hanya menafkahi keluargaku...
bekerja untuk keluargaku....
tak tau apa yang mereka urusin dan tak mau tau....
aku rakyat kecil yang miskin dan tak tau diri...
karena aku hanya mementingkan urusanku sendiri....

mungkin hidupku ini sesat atau disesatkan oleh keadaan...
itu tak penting buatku....
karna yang aku tahu hidup ya seperti ini...
karna tak ada yang mengajariku hidup.....
aku miskin pengalaman....aku miskin ilmu....
aku miskin teman...aku miskin pokoknya....hehehe

segala keputusanku hanya ngawurr....
yang berlandaskan keegoisanku....
mungkin aku orang yang paling hina diantara orang orang yang hina....
berantakan hidupku.....
aku hanya ngikuti langkah kakiku....
ke utara aku ikuti ke utara...
ke selatan aku ikuti ke selatan...
ke barat aku ikuti ke barat...
ke timur tak aku ikuti.....

sebab ketimur akan lebih menyesatkanku....
aku orang yang hina dan dihinakan.....
aku orang yang tersesat tapi tak mau tersesat.....

seberkas cahaya putih kecil yang masih tersisa direlung hati paling dalam....
hanya itulah yang membuat aku tak kan lupa pada SANG PENCIPTA....disaat kegelapan melanda diriku....

No comments:

Post a Comment